You are here:--دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی

دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی

بهترین دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی

این روزها متقاضیان خرید دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی بیش از هر زمان دیگر نیازمند کسب اطلاعات از بهترین تولید کننده گان ایرانی یا بهترین محصول موجود در بازار با خدمات پس از فروش و تامین قطعات و لوازم مصرفی میباشند . لذا خواهشمندم اگر اطلاعاتی در زمینه تولید کننده گان دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی در ایران دارید که مایلید به اشتراک بگذارید ، برای ما ارسال تا نمائید.

همچنین اگر از بهترین برند یا نمایندگی خارجی دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی در ایران اطلاع دقیق دارید که توانسته با تامین قطعات و مواد مصرفی و خدمات پس از فروش بیشترین رضایت را در میان خریداران کسب کرده باشد ، معرفی بفرمائید.

دستگاههای تصفیه آب صنعتی و خانگی

دستگاههای تصفیه آب صنعتی

دستگاه های تصفیه آب RO در اکثر صنایع و تجهیزات صنعتی کاربرد دارند. علت این موضوع این است که دستگاه آب شیرین کن صنعتی هزینه های تعمیرات و استهلاک سیستم هایی که با آب سر و کار دارند را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و هم چنین آب تصفیه شده جهت مصرف شرب را نیز تامین می کند.
دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارای کاربردهای متنوع و متفاوتی می باشند که از عمده ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تهیه و تولید آب مناسب برای مصارف صنعتی، کشاورزی و گلخانه ای و تامین آب شرب از آب لب شور (Brakish Water)
2- تهیه آب مورد نیاز برای رشد سریع دام و طیور و هم چنین بازدهی بالا و طعم بهتر محصولات کشاورزی
3- جهت تولید آب مودر نیاز در کارخانه های داروسازی و لوازم آرایشی
4- تامین آب فرایندی کارخانه های پتروشیمی، فولاد، نساجی، کاغذسازی، رنگ سازی، مواد شوینده و …
5- تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی
6- تصفیه آب به منظور تامین آب تغذیه دیگ های بخار، سیستم های سرمایشی و مبدل های حرارتی
7- برای بازیافت پساب های صنعتی
8- تامین آب مناسب برای دستگاه های دیالیز در بیمارستان ها
9- تامین آب مقطر مورد نیاز برای آزمایشگاه های واحدهای صنعتی با استفاده از سیستم های دبل RO

کاربردهای دستگاه های تصفیه آب صنعتی بسیار بیش تر از موارد ذکر شده می باشد. برای درک بهتر این موضوع باید گفت این دستگاه ها برای تامین آب تصفیه شده مورد نیاز با ظرفیت های متفاوت در حوزه های مختلف صنعت و هر جایی که به ظرفیت بالایی از آب تصفیه شده نیاز باشد، کاربرد دارند.

تصفیه آب کارخانه‌های آب بسته‌بندی و نوشابه‌سازی

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO نقش مهمی در افزایش کیفیت تولید و کاهش هزینه صنایعی که با آب سر و کار دارند ایفا می‌کند.
استفاده از آب تصفیه نشده علاوه بر کاهش کیفیت و میزان تولید در کارخانه‌های تولیدی می تواند به سیستم لوله‌کشی، اتصالات و تجهیزات این کارخانه‌ها نیز صدمات جدی وارد کند. یکی از مواردی که استفاده از آب تصفیه شده در آن دارای اهمیت فوق العاده‌ای است، کارخانه‌های نوشابه‌سازی و یا تولید نوشیدنی‌های مختلف می‌باشد.
موضوع مهم در کارخانه‌های محصولات نوشیدنی و نوشابه‌ها، کاهش میزان املاح آب برای تولید آب با بالاترین کیفیت است. در واحدهای تاسیساتی این کارخانه‌جات از سیستم اسمز معکوس (RO) برای افزایش بهره‌برداری و طول عمر دستگاه‌ها استفاده می شود.
مزیت استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب RO صنعتی در کارخانه نوشابه‌سازی افزایش بهره‌وری و تولید محصول، کیفیت و طعم بهتر، کاهش هزینه‌ها، تامین آب شرب مصرفی مجموعه و هم‌چنین تامین آب مورد نیاز برای خنک کردن ماشین‌آلات است.

نقش آنتی اسکالانت در آب شیرین کن صنعتی

یکی از مشکلات مهمی که در دستگاه های تصفیه آب RO صنعتی اتفاق می افتد، ایجاد رسوب بر روی سطح لایه های ممبران RO می باشد. اگر جلوی رسوب گذاری روی سطح ممبران گرفته نشود، به مرور زمان شاهد کاهش عملکرد ممبران ها و سیستم خواهیم بود که هزینه های زیادی را به مصرف کننده تحمیل می کند.
یکی از موثرترین اقدامات برای جلوگیری از تشکیل رسوب روی لایه های ممبران، استفاده از آنتی اسکالانت می باشد. برای استفاده از آنتی اسکالانت نیز انتخاب نوع مناسب و تزریق درست آن تاثیر زیادی در عملکرد سیستم تصفیه آب RO خواهد داشت.
آنتی اسکالانت ها برای از بین بردن لایه های رسوب معمولا به یکی از روش های زیر عمل می کنند:

1- افزایش آستانه حلالیت: قابلیت محلول نگه داشتن نمک های اشباع در آب
2- تغییر شکل کریستال: قابلیت تغییر شکل کریستالی رسوبات و تبدیل آنها به ذرات نرم و چسبنده
3- پراکنده کردن ذرات: جلوگیری از به هم چسبیدن ذرات معلق و تشکیل توده بزرگ تر با القای بار منفی

 

دستگاههای تصفیه آب خانگی

اگر به سلامت‌ خود و خانواده اهمیت می‌دهید، تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز در منزل میباشد . امروزه آب لوله کشی شهری بیشتر از هر زمان دیگری دارای املاح و کلر همراه خود میباشد. حجم زیاد این املاح معدنی به مرور زمان سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. البته این آلودگی‌ها توسط چشمان ما قابل رویت نیست و لذا آب لوله کشی شهری را به راحتی به اشکال مختلف مصرف میکنیم . قطعا اگر آب منزل خود را به کارشناس حوضه سلامت آب بسپارید ، پس از آزمایش اطلاعات کافی از میزان سلامت یا آلودگی آب منزل شما ارائه خواهد داد که در هر ناحیه شهری و از هر شهری با شهر دیگر و هر استان با استان دیگر متفاوت خواهد بود.

بنابراین توصیه میشود پس از آزمایش و تحقیق ، دستگاه تصفیه کننده آب خانگی مناسب را تهیه فرمائید.

دستگاههای تصفیه آب خانگی

Leave A Comment